Τζίρους δισεκατομμυρίων έχει η βιομηχανία των συμπληρωμάτων διατροφής, παρουσιάζοντας αύξηση με το πέρασμα των χρόνων. Οπως σε όλα τα αθλήματα, έτσι και στο CrossFit, οι εταιρείες έχουν «εισβάλλει» για τα καλά στο χώρο, προσπαθώντας να πουλήσουν την… πραμάτια τους και καθεμιά διατρανώνει την τελειότητα των προϊόντων της.
Αυτές τις ημέρες κυκλοφόρησε ένα νέο συμπλήρωμα, εκ Σκανδιναβίας ορμώμενο, και οι παραγωγοί του χρησιμοποιούν για την προώθησή του τους, Μπιόργκβιν Καρλ Γκούντμουντσον, Σάρα Σίγκμουντσντοτιρ, Κρίστιν Χόλτε και Λούκας Χόγκμπεργκ.
Οι γνωστοί αυτοί αθλητές του CrossFit φέρονται να στάζουν μέλι για το νέο προϊόν. «Είναι μαγικό. Με ξεκουράζει και μου δίνει ενέργεια» σχολιάζει ο Γκούντμουντσον, με τον Χόγκμπεργκ να αναφέρει πως «είναι απίστευτο. Μπορώ να τα δίνω όλα σε κάθε προπόνηση». Η Σίγκμουντσντότιρ, από τη μεριά της, υπογραμμίζει ότι «είναι το κάτι άλλο» ενώ η Χόλτε προτρέπει: «Κάθε αθλητής ή ενεργός άνθρωπος πρέπει να το χρησιμοποιεί».
Ολα παρουσιάζονται ειδυλλιακά. Τι είναι όμως στην πραγματικότητα το προϊόν αυτό; Πρόκειται για ταμπλέτες υδρολυμένης πρωτεΐνης σολομού, μιας μορφής που απορροφάται τάχιστα από τον οργανισμό. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι όλα ρόδινα.
Καταρχάς, η υδρολυμένη πρωτεΐνη σολομού δεν παράγεται, φυσικά, από το φιλέτο του ψαριού αλλά από τα εντόσθια και τα κόκκαλα. Τα… υποπροϊόντα του σολομού πολτοποιούνται και υδρολύονται με κατάλληλα ένζυμα, δημιουργώντας μία λάσπη, έναν πολτό, που στη συνέχεια μετατρέπεται σε σκόνη.
Τα παράδοξα δεν σταματούν εδώ. Στην ιστοσελίδα της, η εταιρεία προτείνει την κατανάλωση 4 δισκίων για όσους προπονούνται καθημερινά. Κάθε δισκίο περιέχει, όμως, μόλις 1,5 γραμμάριο πρωτεΐνης. Και παρότι αυτή η μορφή θεωρείται ανώτερη της whey, η ποσότητα είναι ελάχιστη.
Ακόμη, βέβαια, κι αν κάποιος πιστεύει τα λόγια τα μεγάλα που διαβάζει από τα ινδάλματά του, θα πρέπει να δαπανήσει το αστρονομικό ποσό των 155,50 ευρώ για να αγοράσει ποσότητα που θα επαρκεί για μόλις ένα μήνα!
Συνεχίζοντας να διαβάζουμε για το προϊόν, αναγράφεται πως περιέχει 25 αμινοξέα! Ωστόσο, τα αμινοξέα που υπάρχουν είναι 20 στον γενετικό κώδικα συν δύο που μπορούν να ενσωματωθούν με ειδικούς μηχανισμούς μετάφρασης.
https://en.wikipedia.org/wiki/Proteinogenic_amino_acid#cite_note-1
Επιπλέον, σε δύο έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με την υδρολυμένη πρωτεΐνη σολομού, τα αποτελέσματα δεν είναι ενθαρρυντικά. Η μία (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3674971/) δεν έδειξε κάποιο όφελος στην απόδοση, ενώ στην άλλη (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3349497/) τα αποτελέσματα ήταν ακόμα πιο απογοητευτικά, καθώς παρατηρήθηκε μείωση της απόδοσης σε καλά προπονημένους αθλητές!
Οι Σκανδιναβοί αθλητές, όπως και όλοι όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με το CrossFit, χρειάζονται προφανώς κάποιες πηγές εσόδων. Και οι χορηγίες από εταιρείες ένδυσης, υπόδησης και συμπληρωμάτων διατροφής είναι μονόδρομος, προκειμένου να βγάζουν τα προς το ζην. Κάτι που είχε αναφέρει και σε σχετικό βίντεο ο Τζέικομπ Χέπνερ (https://www.youtube.com/watch?v=aDGf80U71Wk) εξηγώντας τις επιλογές που έχουν οι αθλητές για να έχουν εισόδημα αποκλειστικά από την ενασχόλησή τους με το CrossFit.
Η βιομηχανία των συμπληρωμάτων διατροφής ολοένα και μεγαλώνει. Από τη μεριά του, ο καταναλωτής πρέπει να φιλτράρει αυτό που του πασάρεται ως «νέκταρ» και να μπορεί να επιλέγει τα κατάλληλα για αυτόν συμπληρώματα. Συνήθως, ισχύει το ρητό «όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι».
Αυτές τις ημέρες κυκλοφόρησε ένα νέο συμπλήρωμα, εκ Σκανδιναβίας ορμώμενο, και οι παραγωγοί του χρησιμοποιούν για την προώθησή του τους, Μπιόργκβιν Καρλ Γκούντμουντσον, Σάρα Σίγκμουντσντοτιρ, Κρίστιν Χόλτε και Λούκας Χόγκμπεργκ.
Οι γνωστοί αυτοί αθλητές του CrossFit φέρονται να στάζουν μέλι για το νέο προϊόν. «Είναι μαγικό. Με ξεκουράζει και μου δίνει ενέργεια» σχολιάζει ο Γκούντμουντσον, με τον Χόγκμπεργκ να αναφέρει πως «είναι απίστευτο. Μπορώ να τα δίνω όλα σε κάθε προπόνηση». Η Σίγκμουντσντότιρ, από τη μεριά της, υπογραμμίζει ότι «είναι το κάτι άλλο» ενώ η Χόλτε προτρέπει: «Κάθε αθλητής ή ενεργός άνθρωπος πρέπει να το χρησιμοποιεί».
Ολα παρουσιάζονται ειδυλλιακά. Τι είναι όμως στην πραγματικότητα το προϊόν αυτό; Πρόκειται για ταμπλέτες υδρολυμένης πρωτεΐνης σολομού, μιας μορφής που απορροφάται τάχιστα από τον οργανισμό. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι όλα ρόδινα.
Καταρχάς, η υδρολυμένη πρωτεΐνη σολομού δεν παράγεται, φυσικά, από το φιλέτο του ψαριού αλλά από τα εντόσθια και τα κόκκαλα. Τα… υποπροϊόντα του σολομού πολτοποιούνται και υδρολύονται με κατάλληλα ένζυμα, δημιουργώντας μία λάσπη, έναν πολτό, που στη συνέχεια μετατρέπεται σε σκόνη.
Τα παράδοξα δεν σταματούν εδώ. Στην ιστοσελίδα της, η εταιρεία προτείνει την κατανάλωση 4 δισκίων για όσους προπονούνται καθημερινά. Κάθε δισκίο περιέχει, όμως, μόλις 1,5 γραμμάριο πρωτεΐνης. Και παρότι αυτή η μορφή θεωρείται ανώτερη της whey, η ποσότητα είναι ελάχιστη.
Ακόμη, βέβαια, κι αν κάποιος πιστεύει τα λόγια τα μεγάλα που διαβάζει από τα ινδάλματά του, θα πρέπει να δαπανήσει το αστρονομικό ποσό των 155,50 ευρώ για να αγοράσει ποσότητα που θα επαρκεί για μόλις ένα μήνα!
Συνεχίζοντας να διαβάζουμε για το προϊόν, αναγράφεται πως περιέχει 25 αμινοξέα! Ωστόσο, τα αμινοξέα που υπάρχουν είναι 20 στον γενετικό κώδικα συν δύο που μπορούν να ενσωματωθούν με ειδικούς μηχανισμούς μετάφρασης.
https://en.wikipedia.org/wiki/Proteinogenic_amino_acid#cite_note-1
Επιπλέον, σε δύο έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με την υδρολυμένη πρωτεΐνη σολομού, τα αποτελέσματα δεν είναι ενθαρρυντικά. Η μία (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3674971/) δεν έδειξε κάποιο όφελος στην απόδοση, ενώ στην άλλη (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3349497/) τα αποτελέσματα ήταν ακόμα πιο απογοητευτικά, καθώς παρατηρήθηκε μείωση της απόδοσης σε καλά προπονημένους αθλητές!
Οι Σκανδιναβοί αθλητές, όπως και όλοι όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με το CrossFit, χρειάζονται προφανώς κάποιες πηγές εσόδων. Και οι χορηγίες από εταιρείες ένδυσης, υπόδησης και συμπληρωμάτων διατροφής είναι μονόδρομος, προκειμένου να βγάζουν τα προς το ζην. Κάτι που είχε αναφέρει και σε σχετικό βίντεο ο Τζέικομπ Χέπνερ (https://www.youtube.com/watch?v=aDGf80U71Wk) εξηγώντας τις επιλογές που έχουν οι αθλητές για να έχουν εισόδημα αποκλειστικά από την ενασχόλησή τους με το CrossFit.
Η βιομηχανία των συμπληρωμάτων διατροφής ολοένα και μεγαλώνει. Από τη μεριά του, ο καταναλωτής πρέπει να φιλτράρει αυτό που του πασάρεται ως «νέκταρ» και να μπορεί να επιλέγει τα κατάλληλα για αυτόν συμπληρώματα. Συνήθως, ισχύει το ρητό «όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου